5/5 - (1 امتیاز)

میزان تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402 

از آنجایی که بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی کودک بسیار می تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد والدین بسیاری از این جلسات برای فرزندان خود استفاده می نمایند و سبب می گردند از بروز مشکلات احتمالی بر کودک پیشگیری شده و اگر کودک مبتلا به اختلالاتی اعم از بیش فعالی یا ناتوانی یادگیری و..هستند نیز به خوبی با کمک درمانگر نیز از راهکارهای درمانی بهره مند گردد.

به همین سبب از آن جهت که بهره گیری از خدمات مشاوره کودک بسیار توانسته نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد افراد زیادی جویای میزان تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402 هستند به همین سبب در ادامه نیز قصد داریم به عوامل موثر بر میزان هزینه و قیمت مشاوره کودک بپردازیم.

تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402

عوامل موثر بر تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402

عوامل متعددی می توانند بر میزان هزینه نهایی مشاوره و روانشناسی کودک تاثیرگذار باشند که در ادامه نیز تنها به برخی از مهم ترین این عوامل اشاره می کنیم.

جالب توجه است که هزینه نهایی مشاوره کودک با این عوامل تعیین می گردد به همین سبب نمی توان میزان هزینه ثابت و مشخصی را بیان داشت لذا اگر والدین قصد دارند از قیمت روز جلسات مشاوره کودک مطلع گردند می توانند با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

  • تعداد جلسات مورد نیاز جهت مشاوره
  • نوع اختلال و علت مراجعه
  • میزان شدت بروز علائم اختلال
  • بهره گیری از جلسات مشاوره حضوری یا آنلاین
  • مدت زمان هر جلسه مشاوره
  • روش درمان کودک
  • و..

1.تعداد جلسات مورد نیاز جهت مشاوره

از موثرترین عوامل بر تعرفه مشاوره کودک در سال 1402، تعداد جلسات مشاوره روانشناسی کودک می باشد..چه بسا اگر کودک نیاز داشته باشد که از تعداد جلسات زیادی بهره مند گردد تا روند درمان با تاثیرگذاری بیشتری همراه باشد نیز میزان هزینه مشاوره کودک بیشتر می گردد ولیکن اگر تعداد جلسات مشاوره کمتر باشد میزان تعرفه مشاوره هم کمتر می گردد.

فرضا اگر نیاز باشد که کودک دو الی چهار بار در طی هفته از جلسات روانشناس کودک روانشناس کودک آنلاین بهره مند گردد نیاز است که هزینه بیشتری نسبت به کودکی که تنها یک بار در هفته از جلسات بهره مند می گردد، پرداخت کند.

2.نوع اختلال و علت مراجعه

والدین ممکن است به دلایل متعددی فرزند خود را در جلسات مشاوره کودک حاضر کنند فرضا یکی از کودکان به طور متناوب خشمگین می گردد، یکی از کودکان بی وقفه در حال فعالیت و شیطنت است و..لذا از آنجایی که هر یک از این مسائل نیازمند بررسی های منحصر به فرد هستند و طول درمان برای هر یک از این مسائل متفاوت است..تعرفه روانشناسی کودک هم متغیر می باشد..

فرضا کودکی که دچار وابستگی زیادی به والدین خود است شاید مدت زمان کمتری نیاز به مشاوره داشته باشد یا کودکی که دچار خشم زیادی بوده و نمی تواند واکنش های رفتاری خود را به هنگام عصبانیت کنترل کند نیز نیازمند درمان طولانی مدتی می باشد که بر هزینه و تعرفه روانشناس کودک سال 1402 موثر است.

3.میزان شدت بروز علائم اختلال

یکی از عوامل موثر بر تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402 نیز شدت بروز علائم در کودک می باشد.. هر چه میزان شدت بروز علائم در کودک زیاد باشد نیز مسلما درمانگر برای نتیجه بهتر درمان نیز از جلسات بیشتری استفاده می نماید تا میزان شدت علائم در کودک نیز کاهش یافته و قابل کنترل گردد و این نیز بر تعرفه روانشناسی بسیار تاثیرگذار است..

اگر کودک علائم متوسط و یا حتی خفیفی داشته باشد درمانگر دیگر از جلسات سنگین تر یا طولانی تر جهت درمان استفاده نمی کند و این نیز بر هزینه نهایی جلسات مشاوره موثر می باشد.

فرضا:

کودکی که دچار اضطراب زیادی است، درمانگر نیز یکی از بهترین راه ها برای کاهش اضطراب کودک را بازی درمانی کودک می داند به همین سبب علاوه بر جلسات مشاوره که تنها با صحبت کردن می گذرد نیز از بازی درمانی بهره می گیرد چه بسا این نیز می تواند بر هزینه نهایی مشاوره موثر باشد ولیکن تاثیرات بسیار بالایی داشته و روند درمانی کودک بهتر و سریع تر می گردد.

4.بهره گیری از جلسات مشاوره حضوری یا آنلاین

این امر هم می تواند تاثیراتی بر میزان هزینه نهایی جلسات مشاوره داشته باشد فرضا زمانی که والدین و کودک از جلسات مشاوره حضوری بهره مند گردند نیز میزان تعرفه جلسات به سبب هزینه های جانبی فرضا هزینه ماشین و رفت و آمد برای حضور در کلینیک و..بیشتر می گردد.

از طرفی بهره گیری از جلسات مشاوره آنلاین نیز می تواند سبب گردد که دیگر هزینه ای از بابت رفت و آمد پرداخت نگردد ولیکن با این وجود برای حضور در جلسات مشاوره آنلاین هم نیازمند دسترسی به اینترنت می باشد.

این ها نیز می توانند بر میزان تعرفه مشاوره کودک در سال 1402 تاثیرگذار باشند چه بسا هم جلسات مشاوره حضوری و هم آنلاین بسیار می توانند بر کاهش علائم کودک و درمان وی موثر باشند..

5.مدت زمان هر جلسه مشاوره

ممکن است کودکان با توجه به تشخیص دکتر روانشناس نیز با توجه به نوع اختلال و یا دغدغه شان و نیز میزان شدت بروز علائمشان نیز نیازمند بهره گیری از جلسات در ساعات طولانی تری باشند فرضا برخی کودکان تنها از 45 دقیقه مشاوره بهره مند گشته و برخی با توجه به تشخیص درمانگر نیز از 90 دقیقه جلسه مشاوره بهره مند می گردند.

6.روش درمان کودک

روانشناسان کودک نیز از رویکردهای متعددی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می نمایند که می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند به همین سبب اگر والدین به درمانگری مراجعه کرده باشند که رویکرد درمانی ایشان تعداد جلسات بیشتری را می طلبد میزان هزینه و قیمت جلسات مشاوره بیشتر می گردد و بالعکس اگر درمان کوتاه مدت باشد نیز تعداد جلسات مشاوره درمانی کمتر می گردد و به دنبال آن قیمت نهایی جلسات هم کمتر می شود.

به همین سبب می توان دریافت که میزان تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402 به تنهایی قابل بیان نبوده و هزینه نهایی وابسته به عوامل دیگری می باشد.

لذا در صورتی که والدین قصد دارند از قیمت جلسات مشاوره کودک بهره مند گردند تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمایند..دکتر امین الرعایا نیز به سبب تخصصی که در زمینه علت یابی، تشخیص و درمان اختلالات در کودکان نیز دارند نیز می توانند به خوبی به کودکان و حتی والدین کمک کنند.

تعرفه مشاوره و روانشناس کودک در سال 1402

نقش والدین در جلسات مشاوره کودک چیست؟

بسیار مهم است که کودک پشتیبانی و حمایت والدین خود را خصوصا با حضور در جلسات مشاوره کودک مشاهده نماید.. بسیار مهم است که والدین به کودک در طول مسیر درمان نیز کمک کنند، صبور بوده و از راهنمایی های دکتر روانشناس بهره مند گردند.

فرضا اگر کودک نیاز است که از جلسات بازی درمانی بهره مند گردد والدین می توانند در محیط خانه نیز ساعاتی را برای کودک گذاشته و از بازی هایی که دکتر روانشناس آن ها را مطلوب دانسته نیز برای کودک بهره مند گردند..

زمانی که درمانگر، والدین را به این امر تشویق نمود نیاز است که والدین خودشان هم کودک را همراهی نمایند و در طی بازی نیز نشانه های رفتاری کودک را به درمانگر اطلاع دهند تا روند بهبود کودک علاوه بر جلسات مشاوره روانشناسی، در خانه هم بررسی گردد.

بنابراین:

مهم است که والدین خودشان هم برای داشتن رابطه ای بهتر با فرزندانشان نیز از جلسات مشاوره بهره مند گردند زیرا اغلب کودکانی که نیازمند بهره مندی از جلسات مشاوره هستند به سبب خاطرات تلخ در سنین کودکی، بد رفتاری والدین، عدم احساس امنیت نزد والدین و..در این جلسات حضور می یابند زیرا والدین از واکنش های رفتاری خوبی در برابر کودک استفاده نکرده اند و این نیز سبب گشته کودک از لحاظ روحی روانی و یا حتی جسمانی آسیب ببیند.

به همین سبب توصیه می کنیم والدین علاوه بر توجه به رفتارهای فرزندشان به رفتارهای خود و همسرشان در مقابل کودک توجه نشان دهند..

بهره مندی از جلسات مشاوره و روانشناسی کودک بسیار می تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد به همین سبب می توان جهت حضور در جلسات حضوری و آنلاین با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره کودک به صورت آنلاین استفاده نمود؟

بله علاوه بر حضور در جلسات حضوری نیز می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند گردید تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

تعداد جلسات مشاوره کودک چقدر است؟

تعداد جلسات مشاوره بستگی به تشخیص روانشناس و نیاز کودک به سبب شدت علائم و نوع اختلال و دغدغه نیز دارد و نمی توان به طور ثابت تعداد جلسات معینی را برای همه کودکان در نظر داشته و تعریف نمود.

آیا هزینه جلسات مشاوره زیاد است؟

خیر هزینه نهایی جلسات مشاوره کودک وابسته به عوامل متعددی است که به آن ها اشاره گردیده.

نگین افراسیابیمشاهده نوشته ها

Avatar

سلام و درود   نگین افراسیابی هستم دانشجوی رشته روانشناسی و کارشناس تولید محتوا. علاقه زیاده به نویسندگی خصوصا محتوا های روانشناسی دارم. امیدوارم نوشته های من براتون مفید باشه. ممنون از همراهی همیشگیتون.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *