ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار

2.2/5 - (8 امتیاز)

مزایا و معایب ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار چیست؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که اغلب وجود دارد این است که آیا ازدواج پسر مجرد با زن بچه داری که از همسرش جدا شده است درست است یا خیر؟

در ادامه نیز در راستای اشاره به  این سوال قصد داریم درباره مزایا و معایب این ازدواج صحبت کنیم..چرا که آگاهی بر این مسئله و بررسی  موضوع از جوانب مختلف بسیار می تواند به پسران جوانی که قصد دارند با زن بچه دار ازدواج کنند کمک کند.

طبیعتا ازدواج پسر جوان و مجرد با زنی که بچه دار است بین افرادی زیادی منطقی نبوده و دور از باور است ولیکن باید توجه داشت این اتفاق ممکن است برای اغلب افراد پیش آید و چه بسا از نظر ایشان کار درستی هم باشد بنابراین نباید با نگاه منفی به این مسئله نگاه کرد..

تنها نکته ای که در این بین وجود دارد این است که پسر جوان حتما باید از راهنمایی های دکتر روانشناس متخصص در خصوص این مسئله صحبت کند؛ لذا این نکته هم مهم است که دکتر روانشناس نظر و تصمیمی را بر مراجعین تحمیل نمی کند و مراجع پس از گذراندن جلسات و بهره مندی از راهنمایی های تخصصی روانشناس فردی  یا روانشناس ازدواج، تصمیم قطعی خود را درباره این اتفاق اتخاذ می کند.

در ادامه به مزایا و معایب این امر اشاره می گردد ولیکن لازم است بیان داریم ما هیچگونه پیش فرض ذهنی را در خصوص درست یا غلط بودن این نوع ازدواج ارائه نمی دهیم بلکه لازم است افراد در خصوص این مسئله با تمرکز و دقت بالا با بررسی تمامی جوانب و کمک های تخصصی روانشناس تصمیم گیری نمایند.

ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار

مزایای ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار چیست؟

  • تجربه بالاتر زن در زندگی
  • وفاداری زن به پسر
  • خودشناسی بیشتر زن
  • انتخاب زن بر اساس منطق و عقل
  • و..

1.تجربه

منظور از تجربه بالاتر این است که زن به سبب ازدواج ناموفقی که داشته و یا زندگی مشترکی که به سبب فوت مرد نیمه تمام باقی مانده است، در زندگی تجربه بیشتری از رویدادهای احتمالی، نوع نگرش و نوع رفتار و..با همسر خود دارد و این نیز بسیار برتر از طرز برخورد و نگرش پسر جوانی است که تا پیش از این ازدواج، مجرد بوده است.

بنابراین تجربه بالاتر زن کمک می کند وی و پسر جوان بتوانند مشکلات احتمالی را با راه و روش های بهتری حل کنند.

2.وفاداری و تعهد

هر یک از بانوانی که پس از طلاق و جدایی از همسر دوباره ازدواج می کنند، مسلما بنا به دلیلی از وی جدا گردیده اند بنابراین این بانوان پس از شروع زندگی مشترک خود با فردی دیگر به خوبی می دانند که تا چه حد باید به همسر خود و زندگی جدیدشان متعهد باشند تا بتوانند از سوگیری ها و رخدادهای احتمالی مثل خیانت و طلاق و..جلوگیری کنند.

بنابراین بانوانی که زندگی مشترک خود را دوباره از سر می گیرند جهت کاهش احتمال طلاق نیز سعی می نمایند تعهد بیشتری به همسر خود داشته باشند و با هر مشکلی دنبال دعوا نبوده و سعی بر حل شدن آن داشته باشند.

3.خودشناسی

زن در زندگی مشترک قبلی خود در موقعیت های متعدد واکنش های مختلفی از خود نشان داده است فرضا به هنگام ناراحتی از همسر، خوشحالی و..بنابراین به خوبی می داند چه مسائلی می تواند در رابطه عاشقانه واقعی و نه فکر و خیال رخ دهند بنابراین با آگاهی بر این نکته سعی می نماید اشتباهات خود را اصلاح نموده و در راستای کاهش بروز واکنش های هیجانی منفی و افراطی از خود، برای بهتر شدن خود و زندگی مشترک جدید تلاش نماید.

4.عقل و منطق

زنی که یک ازدواج ناموفق را پشت سر گذاشته مسلما این بار با ذهن بازتری به انتخاب همسر می پردازد و با هر بار مشاهده خواستگار برای خویش رویای شاهزاده سوار بر اسب سفید را در ذهن خود تداعی نمی سازند..بلکه زن بچه داری که قصد دارد مجدد ازدواج کند عقل و منطق را بر احساسات خود در اولویت قرار می دهند و روزهای زندگی شان را بر حسب تصمیمات هیجانی نیز دوباره با ازدواجی غلط طی نمی کنند

بنابراین ازدواج پسر جوان و مجرد با زن بچه دار به سبب این مزایا می تواند ازدواج خوبی تلقی گردد ولیکن نیاز است با معایب آن هم آشنا شد.

ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار

معایب ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار چیست؟

چطور است که اغلب  پسرانی که با زن بچه دار ازدواج می کنند در طی زمان از ازدواج خود پشیمان می شوند؟ چرا از همان ابتدا با دقت بالاتری تصمیم نگرفته بودند؟

لذا باید توجه داشت ازدواج پسر با زن بچه دار هم معایبی دارد که آگاهی بر آن ها می تواند به پسران جوان کمک کند تا با عجله تصمیم نگرفته و سپس به ادامه ازدواج یا بر هم زدن آن بپردازد.

در ادامه نیز به معایب ازدواج با زن بچه دار می پردازیم.

  • احتمال فراموش نکردن همسر قبلی
  • مزاحمت های همسر قبلی
  • بدگمانی زن به پسر
  • ارتباط موقت با پدر بچه
  • ازدواج اجباری
  • عدم پذیرش مرد توسط کودک

1.فراموشی

یکی از مهم ترین مسائل که باید پیش از ازدواج با زن بچه دار بررسی گردد اطمینان از این مسئله است که آیا زن همسر قبلی خود را فراموش کرده است یا خیر؟ برخی بانوان پس از سال ها جدایی از همسرشان نیز باز هم احساساتی به وی داشته و یا دلتنگشان می شوند و این نیز می تواند برای همسر زن در وضعیت فعلی تا حدودی مشکل آفرین باشد..

و یا زن به سبب سختی های زندگی قبلی مدام با خاطرات تلخ اولین ازدواجش مواجه گردد بنابراین توصیه می گردد پیش از ازدواج با زن بچه دار، وی به همراه پسر از جلسات مشاوره قبل از ازدواج بهره مند شوند.

2.مزاحمت

یکی از مشکلات احتمالی که برای اغلب بانوان پس از شروع زندگی مجدد بعد از طلاق اتفاق می افتد مزاحمت های همسر قبلی وی می باشد. فرضا مرد به سبب ازدواج مجدد زن برای بازگرداندن وی به زندگی کردن با خود و.. از وی با تهدیدهای متعدد سوء استفاده نموده و سبب می گردد زن از ازدواج دوم خود پشیمان شده و یا مدام در ترس و وحشت باشد.

3.بدگمانی

زنی که از همسر خود به سبب خیانت یا پنهان کاری های بیشمار و..جدا شده است ممکن است پس از شروع زندگی مجدد با پسر و مردی دیگر، جهت جلوگیری از طلاق نیز به طور ناخواسته دچار بدگمانی به همسر شده و سعی نماید مدام وی را چک و بررسی کند.

بنابراین باید در نظر داشت مهم است پیش از شروع جدی زندگی مشترک با زن بچه دار، از جلسات روانشناسی ازدواج بهره مند شد تا از بروز مشکلات احتمالی مثل شک و ظن، بدگمانی و..جلوگیری نمود.

4.ارتباط موقت با پدر بچه

طبق قوانینی که وجود دارد از آنجایی که مرد پس از طلاق از همسر خود همچنان پدر بچه می باشد می تواند فرزند خود را گاهی اوقات دیده و با او حتی بدون حضور مادر وقت بگذراند.

این ارتباط ها می تواند بر احساسات کودک و حتی ازدواج مجدد زن تاثیرگذار باشند.

بنابراین پسران جوان باید این مسئله را هم در نظر گیرند که ممکن است کودک به سبب مشاهده پدر واقعی خود و دوری او از مادرش دچار حساسیت ها و سوء ظن هایی نسبت به وی گردد که باعث شود پسر در زندگی به مشکل برخورده و اوقات سختی را برای ثابت کردن خود برای کودک بگذراند.

حتی این مسئله می تواند بر زن و مرد هم تاثیرگذار بوده و سبب گردد ایشان دوباره تصمیم به شروع زندگی شان با یکدیگر کنند..بنابراین هر احتمالی را می توان در نظر داشت.

5.ازدواج اجباری

گاهی ممکن است زن تنها به سبب اینکه فرزند کوچکی دارد و نیاز است آینده خوبی داشته باشد دوباره ازدواج کند حتی اگر علاقه ای به پسر نداشته باشد.

6.عدم پذیرش مرد توسط کودک

گاهی کودکان ممکن است این تصور را داشته باشند که ناپدری شان سبب گشته مادرشان از پدر واقعی وی جدا شود بنابراین با حضور مرد در زندگی خود مخالف بوده و از اینکه مادر خود را کنار ایشان خصوصا پسری مجرد نیز ببینند دچار عصبانیت شوند و..

پس بهتر است پیش از رسمی شدن ازدواج، مادر با بهره گیری از جلسات مشاوره کودک توسط روانشناس کودک به مرور کودک را آماده حضور شخصی دیگر در زندگی اش کند و آمادگی کودک را به دست مشاور کودک مجرب و متخصص بگذارد تا کودک با مشاهده شخصی جدید در زندگی اش به عنوان ناپدری، دچار شوک نشود.

به طور کل بهتر است پسران جوان پیش از ازدواج با زن بچه دار تمامی جوانب را با کمک روانشناس بررسی نمایند زیرا ازدواج مسئولیتی مهم است که نیاز است با چشمه بزرگی از عقل و منطق و با جرعه ای احساس نیز شروع گردد، خصوصا زندگی با زنی که بچه دار که نیاز است مرد جوان از ابتدای زندگی وظایف خود در قبال زن و فرزند را به خوبی ایفا کند.

بدین منظور می توان از جلسات مشاوره ازدواج تخصصی بهره مند گشت که نیاز است با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

آیا می توان از جلسات روانشناسی به صورت آنلاین استفاده نمود؟

بله افراد می توانند علاوه بر جلسات حضوری نیز از جلسات آنلاین و مجازی استفاده نمایند بدین جهت می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

چه نکاتی در ازدواج با زن مطلقه مهم است؟

زن ممکن است پس از طلاق و ازدواج پیشین، در ازدواج مجدد توقعات بالاتری داشته باشد..زن بسیار به فرزند خود اهمیت می دهد بنابراین نیاز است مرد، کودک را دوست داشته و با او رابطه خوبی داشته باشد..زن نیاز به مراقبت، توجه و حمایت دارد و..

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

هزینه این جلسات بنا به تعداد و زمان هر جلسه متفاوت است.

نگین افراسیابیمشاهده نوشته ها

Avatar

سلام و درود   نگین افراسیابی هستم دانشجوی رشته روانشناسی و کارشناس تولید محتوا. علاقه زیاده به نویسندگی خصوصا محتوا های روانشناسی دارم. امیدوارم نوشته های من براتون مفید باشه. ممنون از همراهی همیشگیتون.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *